W lipcu br. do statków powietrznych ATO Aeroklubu Warszawskiego dołączył motoszybowiec GROB G109 (SP-0074) – poszerzamy zatem naszą ofertę szkoleniową o teoretyczne i praktyczne kursy motoszybowcowe. Ich celem będzie umożliwienie zarówno posiadaczom licencji pilota szybowcowego, jak i samolotowego korzystanie z uprawnień wynikających z licencji na motoszybowcach turystycznych TMG.

Wymagania dla kandydatów do szkoleń motoszybowcowych:

Pilot samolotowy musi:
a) posiadać licencję PPL(A), CPL(A) lub ATPL(A), z ważnym uprawnieniem SEP(L).
b) w przypadku pilotów posiadających licencję pilota samolotów lekkich LAPL(A), wymaganą ciągłość praktyki lotniczej, zgodnie z FCL.140.A LAPL(A).

Pilot szybowcowy musi:
a) posiadać ważną licencję pilota szybowcowego SPL lub LAPL(S);
b) mieć wykonane co najmniej 15 godz. lotu w charakterze pilota dowódcy szybowca po uzyskaniu licencji – dotyczy pilotów z licencjami LAPL(S) lub SPL;
c) spełniać wymagania dotyczące bieżącej praktyki, zgodnie z FCL.140.S (piloci szybowcowi z licencją LAPL(S) lub SPL).

Łączny minimalny czas szkolenia dla pilotów:
samolotowych wynosi:
– minimum 5 godzin lekcyjnych szkolenia teoretycznego;
– minimum 15 lądowań w czasie 2 godzin z instruktorem oraz 10 lądowań samodzielnych w czasie 1 godziny;
szybowcowych wynosi:
– minimum 5 godzin lekcyjnych szkolenia teoretycznego;
– minimum 17 lądowań w czasie 4 godzin lotów z instruktorem oraz 7 lądowań samodzielnych w czasie 2 godzin.

Programy szkoleniowe ATO zostały zaakceptowane przez ULC. Są dostępne u HT i Instruktorów TMG oraz na Briefingu.

Pilotów zainteresowanych szkoleniem serdecznie zapraszamy do kontaktu:
–  w sprawie szkoleń teoretycznych – Ryszard Szułakiewicz, tel. 600 265 515, e-mail: teoria@aeroklub.waw.pl
– w sprawie szkoleń praktycznych – Waldemar Wingralek, tel. 601 606 972, e-mail: waldemar.wingralek@aeroklub.waw.pl.

Cennik lotów znajdziecie na naszej stronie: https://www.aeroklub.waw.pl/wp-content/uploads/2019/07/Cennik-AW-do-2019.07.01-motoszybowiec-1.pdf