Szkolenia szybowcowe

NAUCZYMY CIĘ BUJAĆ W OBŁOKACH

Podniebne manewry, bliska współpraca z siłami natury i okazja do nieustannego samodoskonalenia. Szybownictwo ma wiele zalet, chętnie przybliżymy Ci je wszystkie – w teorii i praktyce.

KTO MOŻE LATAĆ SZYBOWCEM?

W szybownictwie górna granica wiekowa właściwe nie istnieje. Szkolenie teoretyczne i loty z instruktorem można rozpocząć w dowolnym momencie życia. Jedyne ograniczenie wiekowe dotyczy pierwszego samodzielnego lotu – trzeba mieć skończone 14 lat.
Niezależnie od wieku kandydaci na pilotów szybowców muszą jednak odznaczać się bardzo dobrym zdrowiem. Aby przystąpić do nauki, należy pomyślnie przejść badania lotniczo-lekarskie na klasę II, czyli wymaganą do rekreacyjnego latania szybowcami i samolotami. Na badania możesz się udać do jednego z Centrów Medycyny Lotniczej.
Z pełną listą placówek medycznych, w których wykonasz badania, zapoznasz się tutaj: LISTA PLACÓWEK MEDYCZNYCH

NAJPIERW TEORIA…

SZKOLENIE TEORETYCZNE SPL

Podczas wykładów dokładnie zapoznasz się z takimi zagadnieniami, jak:

  • zasady lotu
  • budowa statku powietrznego - szybowce
  • prawo lotnicze
  • procedury operacyjne
  • człowiek - możliwości, ograniczenia
  • łączność
  • wykonywanie i planowanie lotu
  • nawigacja
  • meteorologia

CENA

Cena podstawowa: 2400 zł
Oferta specjalna dla młodzieży uczącej się, do 20. roku życia: 1999 zł

TERMINY KURSÓW

Kurs weekendowy
piątek, sobota, niedziela
5-28 kwietnia 2024 r.
24 maja-16 czerwca 2024 r.

ZAPISY

Wybierz dogodny dla siebie termin i zapisz się na
szkolenie teoretyczne SPL

Zajęcia odbywać się w sali wykładowej Aeroklubu Warszawskiego przy ul. Księżycowej 1.

Przed kursem wyślemy Ci wszystkie niezbędne informacje mailem.

SPOTKANIA ORGANIZACYJNE:


Kurs kwietniowy: 2 kwietnia 2024 r. o godz. 18:30 w sali klubowej AW.
Kurs majowy: 15 maja 2024 r. o godz. 18:30 w sali klubowej AW.
Masz dodatkowe pytania? Interesuje Cię inny niż podane termin szkolenia? Napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

… POTEM PRAKTYKA

SZKOLENIA PRAKTYCZNE – PODSTAWOWE

Gdy uzbroimy Cię już w całą niezbędną wiedzę teoretyczną, przyjdzie czas na rozpoczęcie prawdziwej przygody z lataniem. Przeprowadzimy Cię krok po kroku przez wszystkie procedury, które musisz zrealizować, żeby rozpocząć szkolenie praktyczne.
Przygotowanie naziemne, które jest niezbędne do rozpoczęcia szkolenia praktycznego, odbędzie się w terminie ustalonym indywidulanie dla Twojej grupy z Twoim instruktorem prowadzącym.

Co warto wiedzieć o szkoleniu?

  • Kurs odbywa się w cyklu 20 dniowym w 3-6-osobowych grupach. Wszystkie szkolenia rozpoczynają się w poniedziałek
  • Szkolenie w locie ma miejsce codziennie między godziną 6:00 a 12:00, zależnie od potrzeb
  • Przy sprzyjającej pogodzie, w ciągu jednego dnia lotnego każdy uczestnik wykonuje ok. 4-6 lotów
  • Podczas szkolenia uczeń-pilot zdobywa podstawowe umiejętności pilotażowe: lot po prostej, zakręty, start i lądowanie
  • Całe szkolenie obejmuje ok. 55 lotów (przy starcie za wyciągarką) lub ok. 35 lotów (przy starcie za samolotem)
  • Pierwszy etap szkolenia kończy się wykonaniem 5 lotów samodzielnych (bez instruktora na pokładzie)
  • Szkolenie odbywa się na szybowcach typu Puchacz

SZKOLENIA PRAKTYCZNE – ROZSZERZONE

Opanowanie podstawowych umiejętności pilotowania szybowca zapewni Ci świetny start do dalszego eksplorowania przestrzeni powietrznej.
Dzięki dodatkowym kursom możesz:

  • nauczyć się obsługiwać inne rodzaje szybowców
  • zdobywać szlify w technice lądowania
  • opanować technikę startu za samolotem
  • rozpocząć naukę akrobacji szybowcowej
  • zacząć pilotowanie z wykorzystaniem prądów wznoszących

Dodatkowo, po wylataniu 15 godzin będziesz mógł podejść do państwowych egzaminów Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej. Pozytywny wynik zapewni Ci Licencję Pilota Szybowcowego i kolejne możliwości rozwoju: wykonywanie coraz dłuższych lotów (również nocnych), praktykowanie pełnej akrobacji szybowcowej oraz startowanie w zawodach i zdobywanie uprawnień instruktorskich.

Jakie szkolenia dodatkowe oferujemy?

Szkolenie doskonalące
celność lądowania

Szkolenie do uprawnienia
„hol za samolotem”

Szkolenie do uprawnienia
„loty termiczne”

Można je odbyć dopiero po ukończeniu dwóch poprzednich szkoleń (celność lądowania i hol za samolotem). Zajęcia prowadzone są tylko w dni tzw. „termiczne”, czyli takie, podczas których występują prądy wznoszące.

Wszystkie szkolenia organizowane są w małych, 3-4-osobowych grupach. Odbywają się w godzinach popołudniowych i trwają kilka dni.

SZKOLENIE TEORETYCZNE MOTOSZYBOWCOWE
DO UPRAWNIENIA TMG DLA POSIADACZY LICENCJI SPL

PROGRAM SZKOLENIA

  • Zasady lotu
  • Nawigacja
  • Procedury operacyjne
  • Wykonanie i planowanie lotu
  • Ogólna wiedza o statku powietrznym

Bezpośrednio po zaliczeniu teorii można rozpocząć szkolenie praktyczne na motoszybowcu GROB 109.

WYMAGANIA

✔ ważna licencja pilota szybowcowego SPL lub LAPL(S);
✔ wykonane co najmniej 15 godz. lotu w charakterze pilota dowódcy szybowca po uzyskaniu licencji – dotyczy pilotów z licencjami LAPL(S) lub SPL;
✔ spełnione wymagania dotyczące bieżącej praktyki, zgodnie z FCL.140.S (piloci szybowcowi z licencją LAPL(S) lub SPL).

TOP